mojmag.com

MOJ FILM

Datum izdanja 25.2.2011. - broj 4 (veljača/ožujak)   Podijeli / šalji / spremi




Praæenje èasopisa

Prijavite se ili registrirajte kako biste mogli pratiti ovaj èasopis!



Imate pitanje?

Ako imate pitanja u vezi ovog èasopisa, pošaljite nam upit i mi æemo se pobrinuti da od izdavaèa dobijete odgovor.


Podaci o èasopisu

Dodatni podaci o èasopisu Sljedeæe izdanje: ožujak 2011.
Izlazi: jednom mjesečno
Cijena: 0,00 kn

O izdanju:

SADRŽAJ

REPORTER ...4
HAVC: POPRAVIMO HRVATSKOJ SLIKU I TON  ...6
OSCAR: POZIVNICA  ...11
KOLUMNA: FILMS FEMME FATALE - L’ARNACOEUR ...12
TEMA BROJA: KRALJEV GOVOR ...16
RECENZIJA: KRALJEV GOVOR  ...18
KRALJEV GOVOR: RIJEČ STRUČNJAKA...20
KOLUMNA: KOMUNIKACIJA NA FILMU  ...22
FILMSKI LIKOVI SA GOVORNOM MANOM ...23
ANIMIRANI LIKOVI KOJI MUCAJU ...25
OSCAROVKE IZ DNEVNOG BORAVKA  ...26
KOLUMNA: DRUGA STRANA LJUBAVI  ...28
KINO NAJAVE: OŽUJAK ...32
OMNIBUS: OKTOBAR  ...48
SYBILLE SCHMITZ - NJEMAČKA KRALJICA DRAME  ...  56
TV SERIJA: BIJELI OVRATNIK ...60
TEHNOLOGIJA  ...62

RIJEČ UREDNIKA

GDJE JE NESTAO OSCAR ?
DALIBOR JAKUS
Osjeća se zadah istočnoafričke savane. Gepard se polako približava svojoj gazeli. Na nekih pedesetak metara je od nje. Iz te pozicije kreće punim trkom prema lovini. Ušuljao se među njezine noge i tako ruši svoju žrtvu na pod. Stišće joj grlo i guši. Njezin glas se ne čuje. Na trenutak sam zbunjeno zastao pa ugasio televizor. Čekaj, pomislim; što ovo već nisam gledao. Još jedan u nizu dokumentaraca izabran iz izlizanog kataloga: već viđena priča kako u hranidbenom lancu moćniji i na funkciji ruši sposobnijeg i elegantnijeg. No, priroda se očigledno pobrinula da i moćniji, u ovom slučaju gepardi, imaju mrske im neprijatelje. Evo, baš sam iz ovog dokumentarca, za koji bih se dao kladiti da sam ga vidio već tisuću putu, a prikazuje se u primetimeu HRT-a, opet dobio potvrdu da takve zvijeri ustupaju pred onom jačom.  Točnije, gepard mora brzinom munje smazati svoju malu slatku gazelicu jer mu za vratom dahću hijene i lavovi, oni ga tjeraju da djeluje prema njihovim zapovijedima. Gepardi inače operiraju danju, uglavnom sami ili se druže s braćom iz legla. Pokušavam polako zaboraviti na taj nemili događaj iz već prežavakanog dokumentarca s HRT-a koji nam serviraju kao svjetsko čudo dokumentaristike, kad me iznebuha zaprepasti vijest objavljena na portalu za koji uređujem istoimeni magazin. Kulturocid!
Javljaju iz galaktike Zemlja da se zatvara Louvre, Teatro alla Scala,  neće biti prijenosa novogodišnjeg koncerta iz Beča, a bogami niti Pulskog festivala.  Prijenos zatvaranja moći ćete pratiti ekskluzivno na HRT-u bez komentatora. Iako je svaki komentar  suvišan u tom apokaliptičnom prijenosu, podsjetimo se da komentatori ipak  puno koštaju. Ima tu i neka lijeva skupina ljudi koja kao da uživaju i u  filmovima. I gle čuda, baš toj šačici zanesenjaka u ovom je trenutku, dok šaptom padaju teatri i operne kuće, a knjige se kupuju na kioscima, tako jako važno tko će dobiti Oscara? Ma, moš si mislit! Daj snimku i pustu narod da na miru spava. Jer Hrvati vole iza ponoći  živjeti u idili. Tada im nitko ne može prijetiti kako će ostati bez posla, kako će poskupjeti kruh i mlijeko ili kako će se odjednom probuditi u stočarskom kraju i postati pastiri. Ne vole Hrvati, misle na HRT-u lijepe torbice i nakit, šetnju po špici, opravice i izvještačen osmjeh. Misle na HRT-u naprotiv da Hrvati iza ponoći spavaju  kao zaklani. Tko bi u to gluho doba noći na primjer imao petlje ustati za vrijeme policijskog sata i eto komentirati što radi šačica zanesenjaka u svijetu, koja po liniji svatko svome udjeljuje nagradice. Previše je u tome travestije, golih ramena, izbačenih nogu, navijačke tenzije. Ta hrpa zanesenjaka ima samo jedan dan u godini kad časti brk i čemu onda takva pompa. Neka to rade iza zatvorenih vrata dok pošten narod sniva. Umjesto toga kaže glas: Pusti snimku! Koga? Ma, snimku! Snimke su ti uvijek gledanije. Gledanije? Aha, onda pusti snimku. U primetimeu Hrvati se vole  pošlifati na svoj udoban mebl kupljen na kredit, šaltati po univerzalnom kineskom daljinskom upravljaču i pogledat što se prethodnog dana dogodilo u galaktici zvanoj Zemlja kojoj njihov narod ne pripada. Na primjer, u nekoj tamo zemlji izmišljenog liberalizma prešetavaju se pred njihovim Kodak teatrom neke kokice i pijetlovi svih boja. Pijetlovi  zapravo više u crnom, ali su zato kokice u raznim bojama. Posjedali oni te pijetlove i kokice u istu prostoriju i započeli bitku. Klađenje je već završilo jer se pobjednici znaju (ali su zato u hrvatskim domova papirići spremni i olovke zašiljene i čeka se tko će u familiji biti genije ili čudo prirode i pogoditi pobjednika), a na pijedestalu redom pijetao protiv pijetla, kokica protiv kokice, te onda malo grupa kokica i pijetlova protiv druge grupe pijetlova i kokica. Zvuči zanimljivo. Kamera vjerno pokazuje kako se glođu, izjedaju kljunovima, krv i perje leti na sve strane. Odjednom netko slavodobitno uskrsne na pozornici te se zahvali svojima - mami kokici i tati pijetlu i dragom svevišnjem na tom veličanstvenom trnovitom putu do pobjede. Za nagradu osvaja mojo za samooplodnju vlastitog ega. Nije li stoga od nacionalne televizijske kuće sramotno prikazati takav dokumentarac, tu krvavu borbu među životinjama do istrebljenja, a sve s ciljem isticanja kako je baš taj i taj najbolji? Nije li prikazivanje takve snimke u udarnom terminu neumjesno kršenje dnevnog reda i kućnog odgoja izmučenog hrvatskoga naroda? Smatra li se podvalom prikazati takav okrutan i krvav dokumentarac o ljudima koji slijepo vjeruju da jedan zlatan kipić ima vrijednost? Zar nije jednostavnije pustiti prijenos te borbe pijetlova i kokica u vrijeme iza ponoći dok narod, kako kažem, mirno spava zimski san. Na taj način je vuk sit a ovce na broju. Ako netko ne zna dobro brojati i probudi se iza ponoći neće imati što gledati. U spokojnoj Hrvatskoj za vrijeme policijskog sata ne vidi
se kulturocid. Prekinute su sve veze s galaktikom zvanom Zemlja. Nama je lakše jer nemamo prijenosa takvih sramotnih događaja, a sutra ćemo svi zajedno to moći pogledati u snimci. Jer to što nas je više gledanost je veća.

TUPAC
Antoine Fuqua planira biografski film o Tupacu Shakuru. Raper je ostao zapamćen po svojim pjesmama i albumima, filmskim ulogama, ali i po preranoj smrti čiji krivci još uvijek nisu potvrđeni. Zanimljivo je da je jedan od osumnjičenih i Notorius B.I.G., raper o kojem je Fuqua prvotno zamislio raditi biografski film.

POPRAVIMO HRVATSKOJ SLIKU I TON!
AUTOR: MLADEN ŠAGOVAC
U Zagrebu je na svečanoj promociji u vijećnici Hrvatske gospodarske komore, koja je bila pretijesna za sve koji su se odazvali javnom pozivu, predstavljen Nacionalni program razvoja audiovizualne industrije.

DANIJELA STANOJEVIĆ MAJERIĆ
Films femme fatale: l’arnacoeur
Sipila je kiša i taman se mala crvena vjeverica penjala po zidu crkvene opatije iz jedanaestog stoljeća kad me nazvao Johnny Depp i rekao da je poslao paket. On i Vanessa su sami u Parizu na Place des Vosges: „Možda će ti se svidjeti film.“

KRALJEV GOVOR
Vodio je naciju suočenu najvećim strahom.. Svoj osobni strah svladao je uz pomoć jednog prijateljstva..
Inspirirano istinitom pričom o Albertu, Vojvodi od Yorka znanom kao Bertie, drugom u redu nasljeđivanja krune u Velikoj Britaniji 1930-ih. Vojvoda je patio od ozbiljne govorne “mane” koja mu je jako narušavala mogućnost izbora za kralja. Njegova pretjerana stidiljivost te tako nemogućnost javnog govora brižljivo je čuvana tajnom. No poznanstvo sa Lionelom, govornim terapeutom budućem će kralju Gerogeu VI.-om jako pripomoći. George VI. je inače otac današnje britanske kraljice Elizabethe II.

KOMUNIKACIJA NA FILMU
AUTOR: INES IGNJAČIĆ
Jezik i pismo evoluirali su paralelno s evolucijom čovjeka; premda su promjene od prije nekoliko milijuna godina do danas neopisivo velike, načini sporazumijevanja među pripadnicima iste (ali i ne nužno iste) vrste uvijek su bili temelj postojanja.

TV OSCAROVKE
Na malim ekranima pojavljuju se jedanput tjedno. Iza sebe imaju vrhunske role za koje su nominirane za najveće fi lmske nagrade. One su filmske dive i glume u trenutno najvećim hit serijama. A, sjedile su i na vrućim stolicama u Kodak Theateru gdje se dodjeljuju Oscari.

GULLIVEROVA PUTOVANJA
U KINIMA OD 24.02.2011
U ovoj suvremenoj obradi klasika Jonathana Swifta, Jack Black glumi Lemuela Gullivera, pisca u usponu koji radi kao raznosač pošte u časopisu The Times. Da bi impresionirao urednika rubrike putovanja, Gulliver se upušta u opasan pothvat – putovanje brodom do Bermudskog trokuta. U jednom trenu oluja ga izbacuje na otok naseljen sićušnim ljudima – Liliputancima. Nakon početnih nesporazuma gigantski se Gulliver sprijateljuje sa svojim novim sićušnim prijateljima i oni počnu učiti jedni od drugih. Predvodeći Liliputance u borbi s njihovim neprijateljima, Gulliver se mora sukobiti s mehaničkim divom – i suočiti s vlastitim nedostatcima – kako bi nadišao samoga sebe.

RANGO
U KINIMA OD 03.03.2011
Rango je priča o usamljenom kameleonu koji putuje po prostranstvu pustinje Mojave. On je oduvijek želio biti glumac i igrati velikog heroja. Dolaskom u grad na zapadu pronašao je publiku koja heroja uistinu i treba. Rango će se pretvarati da je odvjetnik, ali ubrzo će upoznati razliku između glume i stvarnog života. Njegova je misija otkriti urotu zbog koje gradu nestaje voda. Bit će to njegova uloga života, kroz koju će spoznati značenje prijateljstva ali i okusiti mnoge opasnosti.

ČOVJEK ZVAN HRABROST
U KINIMA OD 24.02.2011
Remake istoimenog westerna iz 1969.godine za kojeg je John Wayne osvojio svog jedinog Oscara u kategoriji glavne muške uloge glumeći opakog šerifa koji pomaže tvrdoglavoj mladoj žena ući u trag ubojici njezina oca. Četrnaestogodišnja Mattie Ross izgubila je oca jer ga je hladnokrvno ubio ukavica Tom Chaney. Mattie je odlučna privesti ga licu pravde. Pokušava to učiniti uz pomoć Roostera Cogburna, šerifa brzog na obaraču ali i u ispijanju alkohola. Gonjena željom za pravdom i osvetom, slijedi kriminalca duboko u indijanski teritorij kako bi ga pronašla prije nego ga teksaški rendžer LeBouef privede zbog ubojstva drugog čovjeka.

MOJA LAŽNA ŽENA
U KINIMA OD 10.03.2011
Plastični kirurg (Adam Sandler) boji se ući u ozbiljnu vezu pa svojoj puno mlađoj djevojci (Brooklyn Decker) kaže da je zapravo oženjen i da ima djecu kako bi izbjegao bilo kakvu mogućnost ulaska u nešto što zapravo ne želi. Međutim, nakon što djevojka posumnja u njegovu iskrenost, on zamoli svoju kolegicu s posla (Jennifer Aniston) da, skupa sa svojom djecom, glumi njegovu nepostojeću obitelj kako bi dokazao da je u pravu.

NEMOGUĆI SUSRET
U KINIMA OD 03.03.2011
Ambiciozni političar David Norris (Damon) na jako je dobrom putu da uđe u Senat SAD-a. Međutim, uskoro upoznaje prekrasnu balerinu Elise Sellas (Blunt), djevojku kakvu nikad do tada nije upoznao. I baš u trenutku kad osjeća da se zaljubljuje u nju, misteriozna agencija „Fate“ svim silama pokušat će prekinuti njihovu potencijalnu vezu. U ovoj novonastaloj nezahvalnoj situaciji, David će morati birati između karijere ili riskirati sve kako bi prkosio vlastitoj sudbini… 
Film je režirao Goerge Nolfi (scenarist filmova „Oceanovih dvanaest“, „Bourneov ultimatum“), a sam film temeljen je na kratkoj priči proslavljenog autora Philipa K. Dicka (Blade Runner, Specijalni izvještaj).

I MARS TREBA MAME
U KINIMA OD 10.03.2011
U najnovijem animiranom hitu koji nam dolazi direktno iz studija Walt Disney, mali dječak Milo shvatit će koliko su mame zapravo važne. Naime, jednoga dana Marsovci posjete Zemlju i, između ostalih, otmu i njegovu mamu, budući smatraju da su na Marsu mame potrebnije nego na Zemlji. Milo će se odmah upustiti u avanturu svog života kako bi spasio mamu i vratio je kući prije nego bude prekasno...

SOLOMON KANE
U KINIMA OD 17.03.2011
Kao plaćenik kraljice Elizabete I tijekom borbe u Africi Solomon u posljednji trenutak izbjegava đavoljeg žeteoca i siguran put u pakao. Stoga se odriče nasilja kako bi se iskupio za svoje grijehe iz prošlosti, tražeći iskupljenje u mirnom životu... Sve dok sljedbenici čarobnjaka Malachia ne otmu djevojku Meredith i brutalno pogube njezinu obitelji pred njegovim vlastitim očima. Solomon je prisiljen ponovno uzeti oružje i vratiti se nasilju kako bi spasio djevojku...

OBRED
U KINIMA OD 10.03.2011
Nadnaravni triler koji otkriva đavolji doseg i do najsvetijeg mjesta na Zemlji! Inspiriran istinitim događajima film Obred prati skeptičnog studenta bogoslovije Michaela Kovaka koji nerado pohodi školu egzorcizma u Vatikanu. Za vrijeme svog boravka u Rimu Michael upoznaje neortodoksnog svećenika Lucasa, koji ga upoznaje s tamnom stranom vjere…

NJEMAČKA KRALJICA DRAME: SYBILLE SCHMITZ
Tragičan život kakvog ne bi ispisao niti jedan film
TEKST I FOTOGRAFIJE Ulrich Potthoff – Sybille Schmitz Archiv Berlin/ Germany


TEHNOLOGIJA
iPad
OVISNIK O FILMOVIMA
Ne može proći jedan dan a da ne pogledate neki film. Zvuči ovisnički? O , da… i-generacija je već naučena da na svugdje može pogledati filmove ili kratke video zapise. Evo nekoliko prijedloga kako postati: iPad je stigao u Hrvatsku. Na Appleovom tabletu doživite internet, elektronsku poštu, fotografije i video na potpuno nov način. 9,7-inčni zaslon visoke rezolucije, s LED pozadinskim osvjetljenjem i  IPS tehnologijom, savršen je za gledanje HD filmova.
 
Gdje kupiti: online
Narudžbe i pretplate: www.magazin.moj-film.hr
Web: www.magazin.moj-film.hr

O èasopisu:

„Mojfilm“ prvenstveno prati recentnu filmsku proizvodnju s naglaskom na domaći i europskifilm, kino i DVD izdanja, televizijsku produkciju, multimediju i tehnologijuvezanu uz film.


Komentari

Komentari i ocjene
Prosjeèna ocjena: -

Trenutno nema komentara.

Prijavite se ili registrirajte kako biste mogli ocjenjivati i komentirati izdanja èasopisa!